måndag 20 september 2010

Vecka 31





Tog några bilder på magen i lördags som jag nu tar mig i kragen och uppdaterar med. Redan i vecka 31 (ja nu är det ju 32 typ i morgon) men det är helt sjuk! Magen följer med mig i min minst sagt fullspäckade vardag. Jag försöker hinna med att engagera mig lite i dagis och kooperativet, skolan där vi sedan i fredags hunnit tenta, börja praktik och jag dessutom skrivit ett arbete som jag skickade in i gårkväll. Här hemma försöker vi umgås med vänner, varandra, fixa i hemmet och någonstans mellan sova.
Får ständigt kommentarer om min "lilla" magen. Och jag håller med, den är kanske inte världens största, de flesta tycker den ser större ut på bilden men jag är väldigt tacksam. Hade magen varit lite större och lite tyngre hade jag nog inte orkat hålla igång som nu. Magen är fast och sitter där den sitter, tänk om man kunde säga det om min mage jämnt!
Bebben:
Den sparkar mycket och verkar nyfiken på omvärlden, tar kontakt när någon lägger en hand på magen och busar mycket. Föredrar helt klart höger sida och har fortfarande någon slags förkärlek för mina lungor. Jag skulle dock vilja säga att den sover mer på natten nu vilket jag så klart uppskattar!

2 kommentarer:

Zara sa...

Ja om man jämför med hur du såg ut med Engla är du bara hälften nu, men det kan väl vara skönt ;)
Hoppas du får en skön födelsedag i morgon, så ska jag försöka komma upp snart!

Märta-Julia sa...

Åh, vilken mysig gravidblogg! Du är jättefin:)