torsdag 16 september 2010

Barnmorskan

Vi var hos barnmorskan igår vilket faktiskt va mysigt! Vi fick träffa vår barnmorska, egentligen för första gången på riktigt och all allt det som kännts jobbigt släppte. Vi mätte magen som inte var liten, inte heller stor. Exakt på kurvan var den. Hon kontrollerade mitt hb, blodtryck och lyssnade på hjärtljuden. Sedan bekräftade hon det jag redan misstänkt, bebben ligger redo med huvudet neråt. Dock finns det gott om tid och fortfarande en del plats att ändra sig.

Något som inte var helt bra är ju mina förvärkar, även om hon sa att det kan vara så för omföderskor så är det lite tidigt och framförallt lite mycket av dom. Fick en läkartid om någon vecka för att kolla så inget är på g. Efter besöket igår drog dom dock igång som aldrig förr igen och jag låg hela kvällen och faktiskt pinades.

Förvärkar hade jag inte med Engla och dom värkarna som slutligen födde fram henne gjorde inte så här ont fören jag var i den aktiva fasen av förlossningen så min tanke är att ligga lågt. Bebisen ska stanna och äta upp sig lite till.


HB: 121
Blodtryck: 122/70
Vikt: 64-65
Hjärtljud: 140
Sf mått: 28 cm

Inga kommentarer: