lördag 11 september 2010

Jag boar sönder vår ekonomi!



I alla fall min egen. Dennis följer det hela med skräckblanad förtjusningen och köper in sig på de köp som han "borde". Jag frossar i kuddar, dukar, strykjärn, bebiskläder, blommor, ljusstakar och porslin i massor, rullgardiner, burkar, glas, skålar, och filtar. Ja allt till hemmet egentligen.
Engla går runt och tittar och plötsligt när hon hittat något hon inte såg i någon fönsterkarm igår utbrister hon glatt "Ny mamma, FIIIIN!".

När vi gick förbi polarn & pyret idag frågade Dennis om jag ville gå in. Jag som var trött och hungrig svarade lite frånvarande "jag har redan köpt det jag tycker om från nya kollektionen så det behövs inte". Precis då fick jag syn på skyltfönstret som visade massa nytt för bebisar. Jag vet inte om Dennis han uppfatta vad som hände innan vi var inne i butiken och framme vid kassan med allt vi behöver inför bebisens ankomst. Roligt att äntligen hitta jättefina unisex kläder till bebben!
Utöver alla fina kläder vi hittade i dag hittade vi även två nya filtar (på bilden) till bebben. Den med elefanter på är i mjuk fleece på ena sidan men tack vare bomullstyget inte så "sladdrig" som en fleece filt annars är. Den randiga är i mjuk velour med underbart äppletryck i bomull på andra sidan.


Inga kommentarer: