söndag 10 oktober 2010

Jag vill ha!

Bebben har fått en svart Bugaboo Cameleon. Till den har vi köpt en ståbräda som än så länge verkar vara en bra idé. Engla tycker den är rolig osv. Sedan Engla föddes har ett av hennes absolut största intressen varit att sova vilket gör att vi nu funderar på att köpa en vagn även till henne. Som alltid börjar det med att jag säger att jag vill ha en enkel vagn, trött på att slänga bort pengarna på vagnar som jag sedan tröttnar på och säljer. Men som alltid så återkommer jag.

Jag hade en Bugaboo bee när Engla var 4 månader. Utan tveckan den roligaste vagnen jag haft, den var grymt smidig, men lilla Engla hatade den, inte bara den utan vagn över huvudtaget. Nu vill jag ha den igen. Som kompliment till Cameleon tänker jag, pefekt att ha i bilen, när vi tar med två vagnar på stan och som extra vagn när Engla inte längre vill ha vagn. Fullt liggläge för ju att även bebisen kan använda den väldigt tidigt.

Dilemmat. Jag är en sekund ifrån att beställa men jag ser på Dennis ansikte att han inte är helt med på noterna. Han är inte nöjd helt enkelt. Ondöigt säger han. Jag vet precis vad han menar men något inom mig skriker KÖP!!!.

Stora frågan, skall jag göra mig själv väldigt nöjd och stå ut med att Dennis surar lite, eller ska jag lyssna på honom. Han blir så nöjd sen när jag ångrar mitt inköp och säger "vad var det jag sa, när ska du börja lyssna på mig" att jag blir lite smått illamående. Ensamstående skulle man vara. Då bestämmer man själv.

2 kommentarer:

Zara sa...

Vet inte dur jag ska säga detta....men du har ett vagn beroende!! :P
Du är lite galen, men å andra sidan så vet vi alla att det kommer sluta med en bugaboo till slut ändå. så det kanske är lika bra att köpa en med en gång?

Puss

Mikaela sa...

Som ensamstående skulle du få bestämma själv däremot skulle man förmodligen inte ha råd med dessa vagnar utan att spara en längre tid!Hoppas du köpte en och gick på din känsla av köp ;) Från en ensamstående mamma