fredag 22 oktober 2010

Datum?

Idag har jag fått frågan flera gånger om det är på G. På Englas förskola spekulerades det sekunder efter jag hade visat mig om det skulle ske idag med tanke på hur jag gick, dom tyckte jag såg förlossningsklar ut. Min syster svarade när jag ringde för att kolla hur allting var "är du på bb??!!" Ämm, nä?! Anledning till det var för min mamma sagt att det antingen sker ikväll eller om en månad.

Dennis och även min barnmorskan tror på övertid, något slags straff för att jag födde på Beräknat datum sist tydligen. Jag tror på två dagar tidigt, den 21 november alternativt den 23 november. Kanske mest på den 23 november. Får jag vara med i någon slags rekordbok då som första kvinna som föder på Bf?

Jag tror inte jag föder än på ett tag i alla fall, min starkaste tro är att man inte får bebis fören man är kräktrött på att vara gravid, jag är fortfarande inne i jag-älskar-att-vara-gravid-skulle-kunna-vara-gravid-hela-livet-stadiet och får ständigt försvara det. Folk verkar tycka det är märkligt att känna en olust känsla över att snart inte vara gravid längre, de menar att det normala är att 100% bara längta efter barnet. Jag längtar som en galning efter vår bebis men samtidigt, bebisen skall vara här för alltid, gravid kanske jag aldrig är igen och det är magiskt. (Om än vidrigt.)

Inga kommentarer: