tisdag 5 april 2011

Nu kör vi!




De senaste dagarna har varit underbara men herregud vilket tempo! Har precis satt mig i soffan för att försöka slappna av för första gången sedan i lördags. Engla var mer än nöjd över helgen då hon han med både biobesök, museumbesök och blev bortskämd med presenter och godsaker av våra vänner både i söndags, igår och idag. Wilmer däremot tycker helgen har varit skit.

Egentligen har vi bara haft tre riktigt stora problem de senaste dagarna. För få timmar på dygnet, lite bajsbekymmer för Wilmer, och mitt hår som sänkte mitt humör varje gång jag tänkte på det vilket var ganska ofta. Här talar vi inte om en dålig hårdag utan en dålig hårvecka.


Allting löser sig heter det och efter lite sömn vaknade både jag och Engla pigga i och för sig men av att vi sov i bajs. Wilmer var supernöjd som ni kanske kan förstå över att det äntligen var här men Engla var äcklad. Jag var mest förvirrad.

Håret löste sig genom att en kund inte dök upp till sin tid och jag därmed som om det var mitt liv det handlade om snabbt gav vagnen till Zara och Maria, sprang genom stan för att flåsande sätta mig till rätta i frisörstolen.


3 timmar senare, amning under värmefläckten med folietäckt huvud (vilket fick Wilmer att kikna av skratt) och 1300 spänn fattigare kände vi att vi var redo för tempo igen. Det ska vara gott att leva!

Inga kommentarer: