söndag 3 april 2011

Bästa åren av mitt liv



För 2,5 år sedan körde Mamma, jag och mina systrar upp min soffa, en madrass, en kastrull, en spjälsäng och några leksaker till Karlskrona. Jag hade en ipod touch och lite kläder, någon tusenlapp på kontot. Jag fick till min fasa veta att blodprovstagning övades på varandra och att jag skulle skriva en C-uppsats. Ryktena gick om den hemska humanbiologitentan och den långa äldreomsorgspraktiken.


2,5 år senare minns jag alla dom sakerna med glädje, min toma lägenhet, mitt första rör blod, dagen vi hämtade humanbiologitentamen, till och med den lååånga äldreomsorgspraktiken. Man växer flera meter på en utbildning och lär sig saker om sig själv.


Nu är det inte långt kvar, ska sätta mig och kolla lite på C-uppsatsen nu, på något sett känns det som om det är det vi har kvar. Det sista hindret vi ska hoppa. Och jag ska hoppa som om jag bara har en chans!

Inga kommentarer: