måndag 21 mars 2011

Dop


Vi har bestämmt oss för ett litet dop för de allra närmsta, släkt och vänner. Platsen blev efter en del om och men Karlskrona, det är ju trots allt här Wilmer är född, jag och Dennis har träffats och på något sett det mest naturliga valet. Engla och jag har suttit och fixat lite med inbjudningarna idag och nu återstår det bara att komma ihåg att posta dem!
Det är svårt det där med Dop tycker jag. Jag tycker traditionella Dopklänningar är gräsliga, och hade önskat en söt liten naturfärgad/vit stickad liten kostym, lite lantkänsla. Men. Nu blir det nog det traditionella ändå. Om vi inte skulle springa på det jag föreställer mig, att gå till en skräddare kännas lite väl. Eller, kanske inte. Vi får ser. Det verkar som om vi skall ha Dennis dopklänning om allt faller väl ut.
Sen försöker jag förhandla till mig en blomsterkrans på Wilmers huvud, Englas är redan bestämmd. Vet inte riktigt varför men Dennis känns inte helt såld på idén.
På Englas dop kostade lokalen och tårtan 6000:- tillsammans. Onödigt dyrt och tråkigt då det kändes snålt och tråkigt eftersom det typ blev det. Denna gången har vi fått låna en fin lokal gratis(vi har bytt stad, i Karlskrona finns lite fördelar) och kommer inte köpa en tårta för 3000 (eftersom vi inte är idioter längre), vad vi bjuder på vet vi inte riktigt än.. Men allt sånt löser sig!
Wilmer skall hur som helst bli ett av Guds barn, lika bra att vara på den säkra sidan och varför inte göra livet lite intressant och passa på att sammanföra våra familjer för första gången! Den som filmar det kan nog tjäna en rejäl hacka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag köpte en vit kostym med byxa o fluga, har dom på halva priset nu 399kr =D

Zara sa...

Tack för den fina inbjudan ;)