tisdag 3 augusti 2010

We have a bad hair day,.












Men vem bryr sig när dagen i sig har varit toppen. Hela dagen har vi varit på ölandsdjur och nöjespark med Goda vänner. Jag insåg ganska snabbt att man som gravid bör ta med sambo på den här typen av aktiviteter. Vi har åkt karuseller jag ber till gud inte är farliga på något sett för bebben, vi har krypt i tunnlar, åkt vattenrutchkanor (om än inte så många), klättrat och tittat på djur. Ut över dessa "små" projekt jag utsatt magen och min kropp för har jag även bjudit på barnabärande, vagnkörande, 7 timmar utan att direkt sitta ner och en lite för stor glass och som ni såg på bilden inte det bästa i näringsväg.
Jag tyckte Ölands djurpark var ganska hyfsad. Karusellerna gnisslade kanske i mesta laget och jag var inte överförtjust att det var trötta 16 åringar som agerade personal där. Vattenlandet hade varit kul om det varit varmare idag + lite mer barnvänligt. Djurdelen tyckte jag var ganska tråkig, mest för jag tycker det rent generellt men också för det inte kändes som om djuren hade det så bra, litet och trångt.
Sämst var priserna. Inträdet var väl okej men sedan fanns det inga gränser för vad de kunde ta betalt. Vidriga priser, värsta jag varit med om inom Sveriges gränser och är det något jag har svårt för är det att betala 100 kronor för korv och mos när jag kan få en utmärkt middag för samma pengar.




Inga kommentarer: