torsdag 12 augusti 2010

helt värdelös.

Känner mig som en värdelös mamma idag. Totalt misslyckad och tråkig.
Har varit på Sailet, en festival här i karlskrona idag, Engla har åkt karusell och ätit mängder med socker och allt som hör till. Han med att bada också vilket var nödvändigt. Jag har svettats, gråtit inombords över smärtan, varit på ett hyfsat dåligt humör och inte alls rolig. Dennis är i skåne vilket gör att jag är helt slut. Mina fötter gör ont och är svullna, händerna lika så. Yr, illamående, trött och långsam. Panik över att jag går som en myra, ännu mer panik över att jag mår så här nu med 3(!!) månader kvar, kommer jag kunna gå alls mot slutet? Känner mig instängd i min egen kropp i dag.

Engla är ju världens bästa barn och då är det hemskt att jag är så kass ibland. Idag har hon inte gnällt en gång, hon har tagit alla nej utan protester. Lyssnat på mig, plockat undan alla sina leksaker och uppfört sig på ett sett som jag önskar när vi är och fikar osv.

När man är gravid med första barnet har man bara sig själv att ta hand om. Nu känner jag att jag borde vila men inte kan och känner mig därför otillräcklig för bebisen i magen. Engla å andra sidan har inte gjort något alls för att få dras med världens tråkigaste mamma.

Inga kommentarer: