torsdag 15 mars 2012

Jag behöver inte dra hela historien va?

Ni är med. Vi bor i Helsingborg nu. Jag jobbar på barnavdelning, Dennis på psykosavdelning.
Engla och Wilmer går på förskola. Wilmer "går" inte riktigt, men nästan. Han kan alltså gå, men tycker inte detta är något för honom. Han går när han känner för det. Inte så ofta.
Vi har hunnit med två omgångar kräksjuka. Vi har inte inrett vår lägenhet än. Vi känner oss ännu inte rika av de två nytillkomna lönerna. Vi är billösa. Vi är trötta. Vi jobbar 100% och har förskolebehov 1-2 dagar i veckan. Hur? Ja, Dennis jobbar natt, jag jobbar dag.
Resterande tid läser jag allt och åter allt om hus. Behöver ni informaiton om att isolera vind, bygga trädäck, plantera gräs eller vilken fasadfärg som är bäst så kan ni med säkerhet fråga mig. Om jag har ett hus? Nej, därmed blir Dennis mer än galen på mitt ständiga tjat om diverse olika bygg frågor. "Dennis, kan du bygga en entré trappa?" "Dennis om du får tid så löser du isoleringen va?" "Dennis, kan du köra en grävmaskin?" "Dennis, kan du sätta upp funkispanel?" Ja, ni fattar, jag är rätt enformig just nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du börjat skriva igen! Tråkigt att vi inte får hänga med live i dessa husdiskussioner.. Kan vara rätt underhållande :-)
Sofie

Anonym sa...

Äntligen tillbaka!!!!!!!!!!!!!

Olga Matilda Stevens sa...

Sofie: Du ska vara glad att ni sluppit detta. Vilket liv det har varit! Nu har vi enats och är något mer lugna och vänliga. Vi tar allt i helgen!