torsdag 15 mars 2012

Dom här två barnen.


Är otroligt fina, smarta, häftiga, roliga osv, osv. Men herregud va envisa. Speciellt den håriga pojken på bilden. Han är en ängel när han är själv med mamma om kvällarna. Vilket är de flesta.
På 16 dagar har Dennis och jag varit lediga två kvällar tillsammans. Wilmer har vägrat sova dessa kvällar, prata, bajsat, skrikit. Ingen har dugit förutom jag, inte som mamma utan som personlig säng. Lägga ner honom när han sover djupt har inte funnits på kartan. Nu har den andra kvällen gått till sin ända.
Wille somnade 23.30, på Dennis. Dennis med. Engla på soffan. Tvättkorgen är överfull av kvällens kräkfest som Engla hållt i, sopptunnan överfull av bajsfesten Wille annordnat. Diskhon full av disk efter den ensamma festmåltiden jag avnjutit och vardagsrumsgolvet fyllt av rester från chips som Dennis festat på undertiden som rögle spöade skiten ur djurgården(?). Jag kan inte hockey men han var nöjd.
Fest har det varit helt enkelt. Dock har jag varit på roligare tillställningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hm..röglematch, kräk och bajs - måste finnas bra mycket bättre festkoncept än så!
Gud vad stor Wille har blivit! och så mycket hår han har fått!
Envisa eller inte, söta är dom iallafall!
S

Olga Matilda Stevens sa...

Ja, det är inga höjdar fester vi annordnar här hemma just nu! Och kan bara hålla med, sötast i världen!