torsdag 5 februari 2009

Efter kaoset

Var ungefär 3 veckor sedan jag skrev sist, och jag tror egentligen inte någon i min omgivning vet om att bloggen finns. Inte än känner jag.

Åkte för ganska precis 3 veckor sedan till Karlskrona för första gången, jag hade under några jobbiga timmar packat ner mitt hem i en transport och visste inte vad jag skulle förvänta mig. Jag fick ingen direkt information om lägenheten jag skulle titta på mer än att kvinnan i telefonen på karlskrona hem sa "alltså alla har ju egen smak så jag vet ju inte vad du kommer tycka". Okej, tack för hjälpen! Men hur som, stannade efter en del letande framför ett helt okej hus som råkade ligga mittemot min blivande skola! Drömläge. Gick med nervös steg in och hoppades på det bästa och blev därmed väldigt glad när jag gick in i en helt-okej-snygg-lägenhet som var stor och rymlig (enligt mina vara-nöjd-med-allt-man-får-i-malmö ögon) och perfekt för mig och Engla. Packade snabbt in , åkte till kontoret och skrev kontrakt och en sväng förbi elbolaget och fick igång elen. Sedan blev det tyst, Engla somnade, min familj åkte hem och jag stod ensam kvar, ingen tv, ingen dator, ingenting egentligen.

Inga kommentarer: