torsdag 5 februari 2009

Ikea, det låter så enkelt.

Zara berättade att hon varit "inom" Ikea och köpt en lampfot. Grattis! Här har jag sedan jag flyttat in försökt komma på olika smarta lösningar på hur möbler från Ikea på ett så smidigt sett som möjligt skall flytta in i mitt gansk så tomma hem. Inte så enkelt som det låter skulle jag vilja säga. Bil med krok som kan dra släpp hittas tillslut, men med en chafför som inte vågar köra släp. Misslyckat. Ikea hemkörning var en idé till jag insåg att om jag skulle ta mig dit (300 kronor tur och retur) så skulle jag ha 1 minut på mig att byta tåg och annars vänta på stationen i 3 timmar , allternativt ta en buss som skulle leda till 1 timmes väntetid när den väl var framme. Allt detta resandet för att sen betala Ikea 700 kronor för hemkörning och därefter vänta ca 4 dagar innan de kör hem de. Det tredje alternativet var ju naturligtvis att beställa från hemsidan, kanske också det billigaste och smidigaste alternativet, men förutom två veckors leverans tid och 495 kronor i frakt så kunde man självklart inte beställa just de stolarna som jag ville ha.

Så där har ni det, inte så lätt skulle jag vilja påstå. Om ni ändå tycker att jag ser negativt på saken så lägg till en vanligtvis väldigt glad 1 åring som av någon okänd anledning AVSKYR bil,buss och framförallt IKEA.

Inga kommentarer: