lördag 10 januari 2009

Packa.Årets ord.

Ja för mig i alla fall. Förra året var ett år av ständigt packande, vi åkte fram och tillbaks mellan mor och far föräldrar, flyttade tre gånger och var på det stora hela trötta på att röra på oss. När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet kände jag mig ganska genast hemma, jag gillade känslan jag fick av att vara här och sover bättre än någonsin. Nu som ett skott från klart himmel får jag åter igen springa ner i källaren och leta reda på kartonger, allt ska planeras, el abonnemang ska ordnas, telefonen flyttas, gymkort göras av med, ja allt sånt som man minst av allt vill behöva tänka på när försöker bygga med klossar tillsammans med Engla samtidigt som man beställer kurslitteratur (och hoppas innerligt på att man beställer rätt eftersom man inte har tiden att dubbelkolla).

Efter ett par röriga dagar med mycket som skall lösas, jobb som skall sägas upp (?) lägenheter som skall försvinna och nya lägenheter som skall hittas så börjar jag äntligen förstå hur våren skall se ut. Ja på det stora hela alltså.

På onsdag åker jag upp till Karlskrona och kollar på min nya lägenhet, en 3a på 77 kvm2 som ligger i ett enligtg karlskronahem bra område i närheten av högskolan. Jag vet egentligen ingenting om denhär lägenheten mer än information om hyra om adress. Men vi hoppas på det bästa. På fredag firar vi Max och på lördag bär lasset av.
Hur jag skall få dit alla mina möbler än nu nästa projekt!

Inga kommentarer: