torsdag 21 juli 2011

Okej, jag hänger inte med.



En liten del av mig vill gråta, en annan del av mig jubla! Wilmer håller på att bli stor och jag hänger inte med.


Till lunch idag bad Engla om makaroner och köttbullar, trött som jag är idag tyckte jag det lät som ett bra förslag. Samtidigt som jag delat Englas köttbullar i bitar öppnade jag locket till Willes barnmat och möts genast av en "jättestor" ärta. Herregud tänkte jag, snacka om att de behövs tänder här! Jag tar upp en sked med mat och tänkte att "äsch, han fixar säkert ärtan" och möts då av en HEL köttbulle. Jag tittar på burken, tänker att de måste stå fel, 8 månader?! Men det står vad det står. Jag försöker hitta en förklaring på burken , typ något i stil med "mat för 8 månaders bebisar med munnarna fulla av tänder". Det finns ingen sådan text. Jaja, tänker jag. Semper vet väll bäst och ger Wilmer köttbulle, ärtor och morötter. Ingen kunde varit gladare än han just då. Kan ju tillägga att jag nu lagar mat till hela familjen, herregud de 12 kronorna per burk som det ända kostar kan ju lika gärna struntas i om maten ändå inte är delad!

Inga kommentarer: