fredag 8 juli 2011

Bara jag

Det var med nöd och näppe jag kunde lämna Spanien, självklart skulle jag sakna havet, stranden, värmen, folket, maten. Det mesta. Men först och främst, Lambrusco Rosso, billigt, svalkande och gott. Fjortisvin menade min syster, men vem bryr sig. Jag är ju för tusan bara 22. Hur som helst, jag kollade ju natruligtvis upp möjligheterna att dricka detta vin i Sverige. Dom var små. Systemet hade ett par Lambrusco, men de var fel. Hur som helst, efter att ha beställt hem via systembolaget alla typer av Lambrusco dom kunde lösa så gick jag ändå bort till Rosé hyllan. Läste noga på alla viner och hittade den sedan. Flaskan förmodlingen ingen annan mer än jag skulle ha köpt. Rosa flaska, rosa namn, rosa innehåll.

"Ett ungdomligt vin med smak av geléhallon, smultron och med en viss touch av bubbel"




Underbart!

Inga kommentarer: