fredag 1 maj 2009

När man är för trött

Min mamma var barnvakt under 2 timmar igår kväll när jag skulle ut och fira en av mina vänners födelsedag. Engla sov hela tiden och var ovetande om att Mamma var ute och Mormor var där. Men någon som inte skötte det hela så smidigt var jag som glömde nycklarna hemma. Min mamma är underbar, men. För där är ett stort MEN. Man väcker inte henne när hon somnat. Och gärna inte tre gånger heller pågrund av inställda bussar och nycklar som satt kvar i dörren. Detta gjorde alltså jag vilket resulterade i att jag kunde glömma att hon hade planer på att ta morgonpasset med Engla. Så trots att jag bara sovit någon timme när Engla vaknade gjorde jag mitt bästa för att säga godmorgon till Engla med glad röst och göra mysmorgon som det bör när man är ledig från dagis. Men tillslut efter någon timmes lek och mys så däckade jag i min säng och förlitade mig på min mammas uppsyn på Engla. Engla märkte att de två med möjlighet att säga NEJ var mer eller mindre slitna och passade på. Med glädje rev hon upp en stor påse kanel , öste över golvet. Ritade i den med händer och fötter och gjorde sig brun och fin. Därefter gick hon in i mitt sovrum och rullade sig mot den kritvita mattan. För att avslutningsvis hoppa lite i sängen och därmed få min säng att förvandlas till någon slags ö dränkt i kanel.

När min mamma reagerade och sa : "Olga jag tror din dotter har gjort något med kanel" var allt jag kunde få ur mig med stängda ögon och svag röst "Ja och det luktar underbart" Och så var jag borta igen.

Strax därefter kröp engla också ner under täcket, fortfarande dränkt i kanel och somnade. Som tur var vaknade vi pigga och fulla av Energi någon timme senare och började då med ett bad och dammsugning.

3 kommentarer:

Linn sa...

de där med kryddorna känner jag igen! vi får köpa nya kryddor för jämnan, och de är ju inte billiga heller.. ;p
hoppas du hade det jätteroligt ute! de är du värd :)

Olga Matilda Stevens sa...

Haha nej hade inte kul .Jag tog nämligen inte med mig leg ;) SMART!

Zara sa...

De där med kanel låter ju som en kul grej, så länge hon inte gör det hos mig, hehe :P

Glömde du ditt pass och dina nycklar?? vad kom du ihåg :P